Do what you love! Love what you do!

penulis blog ini diberi nama Mohd Emir Arif Bin Mazlan. Call me Frankie Artiello. Born on 8th of September 1993 di hospital tawakal(titiwangsa). dia minat pada music & warna hijau ahakzz. He is currently single and not available . nak kenal lebih rapat? serious lah ni? kau ingat aku pelacur ke? hahahahahahaha :D have a good time reading! !!!|B^D'

something you saw everyday.

kadang-kadang,human makes mistakes..we have to deal with it..walaupun hari-hari mistakes tu dibuat..ye lahh,every human is different..sometimes we thought that we had done the right things..but in other people's thinking?we could be wrong..that is why aku nak cakap benda ni kat semua..don't do what you think you want..do what you think you should...kalau kita ikutkan kehendak kita,kita akan merasa bersalah dan dipersalahkan..tapi kalau we do what the things we should do..oranng tak akan boleh nak kata apa..because orang cannot judge you if you we're doing the right things..am i right?im sure i am absolutely right..we can see example around us..we live together with humans right?not aliens..they all do different things..if all human does the same thing..the world could be boring..100% boring..so,we have to accept what people thought eventhough we could not agree with them..you know why i said that?pasal,kalau semua manusia nak menang..takkan ada lah kehidupan.takkan ada lah kiri dan kanan.takkan ada lah hidup dan mati..dan takkan ada lah betul dan salah..orang ramai cakap aku salah..aku tak lah marah sangat..aku just accept je..ye lahh,kalau aku still berdegil,korang rasa siapa yang nak kawan dengan aku?so..accept lah..ini lah kehidupan..

CINTA?hmm..aku nak explain kat korang actually..but pengalaman aku masih di permulaan bab..bak kata orang lah..tapi,aku nak cakap satu je,kalau korang dah cinta..and cinta korang tu dah 100% asli dari hati..and korang tak tahu yang cinta tu cinta sejati korang..would you guys get mad if something bad happen to yourself?mesti punya..tapi korang dah silap..cinta tu hanya tuhan yang tentukan..hanya tuhan yang mampu memilihkan untuk kita..kerja kita di dunia hanya untuk mencari..that's why i had to move on with my life eventhough i still can't forget her..seriously..siapa yang boleh lupa kot?tapi itu lah kuasa tuhan..sekejap kita nampak dia macam nyawa..tapi if the precious thing you have hilang?or maybe pergi?korang nak tak salahkan tuhan?kalau ya,korang memang bodoh la..aku bukan nak cakap yang aku ni berpengalaman..but if the love we're meant to be for you..itu saja lah love yang akan kau dapat..not more,not less..tuhan dah bagi,korang lah yang kena jaga dan cinta dengan dia..jika tidak,tuhan akan tarik semula rezeki itu..and aku rasa,sebab tu lah ramai yang bercerai-berai sekarang ni..semuanya kerana tak bersyukur dan tak menghargai kurniaan tuhan..hey kalau aku lah,aku akan jaga cinta itu macam nyawa aku..seriously..you can ask whoever that knows me..especially my friends..aku ni kalau dah cinta,kiri dan kanan tu aku dah tak pandang..aku akan focus pada yang di hadapan..tapi seriously lahh,korang memang tak akan faham apa yang aku cakap ni..korang kena lalui baru korang akan faham dan comment..

HIDUP?macam biasa lah,masih mengharap,menunggu,menilai...sebab,kalau aku buat lebih dari itu..maybe aku akan tersilap langkah dan mendapat malu..and apabila dah dapat malu..susah nak clear nama kita beb.seriously..!!udah2 la tu..aku dah betul2 tak larat nak menaip panjang-panjang..badan aku sakit-sakit sebab tolong budak-budak kelas tangkap gambar..walaubagaimanapun,aku berpuas hati dengan comment-comment yang diberikan..sekian dulu.

p/s : brother,im just okay on the outside,but on the inside,there's a hurricane..i look happy because i don't want to remember the past..because it hurts me deeply.

                             
                                                                                                                                                                                : Artieefact : D

No comments: