Do what you love! Love what you do!

penulis blog ini diberi nama Mohd Emir Arif Bin Mazlan. Call me Frankie Artiello. Born on 8th of September 1993 di hospital tawakal(titiwangsa). dia minat pada music & warna hijau ahakzz. He is currently single and not available . nak kenal lebih rapat? serious lah ni? kau ingat aku pelacur ke? hahahahahahaha :D have a good time reading! !!!|B^D'

see! here's the thing...

aku nak ajar kat semua orang cara-cara untuk menipu.bukan aku nak ajar berbuat jahat or whatsoever,but aku nak mengajar korang cara-cara untuk melepaskan diri korang dari terkurung di dalam rumah..duh..kepada yang sudah pakar tu,sila lah baca sahaja..dan kepada yang memerlukannya..baca jugak,tapi mesti fahamkan nya..do you copy me??then good!!

okay here's the thing :

1 : alasan yang biasa digunakan,iaitu,nak keluar untuk buat kerja sekolah di rumah member or study group with member.
2 : bagi alasan yang baik2 seperti menemani kawan untuk mendaftar tuition di pusat tuition Martin's di Pudu..padahal,melencong ke stesen Hang Tuah,untuk ke pavilion dan time square..haha
3 : kalau macam aku nak keluar malam,aku cakap nak keluar dengan awek,mak bapak aku sporting,diorang bagi..haha
4 : kalau tak jadi jugak,korang cakap nak pergi kenduri arwah rumah kawan rapat anda..jangan cakap yang mak atau bapak dia meningggal,cakap moyang dia..hahaha..
5 : cakap nak ambil sesuatu daripada kawan anda di rumah mereka,kerana rakan anda tersebut telah meminjam nya di sekolah dan tidak memulangkan nya.
6 : kalau petang2,cakap lah nak pergi koko,bodoh betul..alasan senang macam tu pun tak boleh bagi..kalau isnin & selasa takda koko,cakap la pergi kelas tambahan kat sekolah.
7 : sabtu,boring gila duduk rumah,anda berlakon depan mak bapak anda begini,anda berlakon sedang dihubungi rakan anda dan anda di ajak rakan anda untuk ke birthday party rumah dia.kan senang..
8 : cakap anda tak sihat,nak pergi ke klinik..lepas tu melencong lah..kalau mak bapak tanya mana ubat?anda kenalah bijak,anda bawak spare ubat-ubatan dari dalam peti ais anda..haha..kalau takda?padan muka..
9 : cuti ni,tak boleh keluar..anda cakap kat mak ayah anda,yang hidup ini tidak adil..sambil merajuk dan mengurung diri di dalam bilik..gerenti,kena lempang dulu,baru dapat keluar..sebab kena halau..hahaha
10 : akhir sekali,cakap nak pergi cc coz nak cari bahan then print sekali..lepas tu,berlakon la,cari pendrive,buku rujukan,call member untuk di ajak sekali..then mak ayah pasti bagi keluar..

itu lah 10 perkara yang selalu aku lakukan untuk menyelinap keluar tanpa dirisaukan oleh ibu bapa..kalau diorang tengah marah,jangan lah guna mana2 yang anda rasa tak mampu buat..kerana hanya profesional yang mampu melakukan aksi2 merbahaya seperti itu..sekian,wabillahitaufiq walhidayah..assalamualaikum...selamat mencuba ya rakan-rakan!

No comments: