Do what you love! Love what you do!

penulis blog ini diberi nama Mohd Emir Arif Bin Mazlan. Call me Frankie Artiello. Born on 8th of September 1993 di hospital tawakal(titiwangsa). dia minat pada music & warna hijau ahakzz. He is currently single and not available . nak kenal lebih rapat? serious lah ni? kau ingat aku pelacur ke? hahahahahahaha :D have a good time reading! !!!|B^D'

easy to forgive but not easy to forget

sebagai manusia , sifat marah , dendam , duka , bengang , cemburu dan etc. selalu ada .
tapi bila difikirkan mengapa kita semua senang memaafkan tapi sukar melupakan ?
manusia ada hati , dan hati manusia ni ada banyak perasaan .
sekiranya hati ni terluka , perasaan kita sedih . sekiranya hati kita panas , maka kita akan marah .
biasa nya manusia sendiri yang akan membuat kita marah dan sedih . 
ini kerana tiada benda yang lain dapat buat kita merana dan menangis menitiskan air mata selain dari manusia
pemikiran manusia sudah di set untuk melakukan perkara yang difikirkan betul oleh diri sendiri dan tidak dari orang lain
dan apabila penyakit fikir diri sendiri dan ikut kata hati sendiri ni terjadi,manusia lain akan terasa
ini sebab kita harus buat perkara sambil memikirkan batas-batas sama seperti orang lain akan fikir .
aku bukan lah professor kejadah tu semua . bila aku rasa salah , aku akan tulis kat blog ni . bila aku rasa aku betul , ada baiknya aku turunkan nasihat aku kat sini . kalau ada orang baca , dapat jugak pahala aku tambah sikit walau tak banyak . so sekian :)

No comments: