Do what you love! Love what you do!

penulis blog ini diberi nama Mohd Emir Arif Bin Mazlan. Call me Frankie Artiello. Born on 8th of September 1993 di hospital tawakal(titiwangsa). dia minat pada music & warna hijau ahakzz. He is currently single and not available . nak kenal lebih rapat? serious lah ni? kau ingat aku pelacur ke? hahahahahahaha :D have a good time reading! !!!|B^D'

performance pertama dalam hidup kitorang..!!!

pagi2 je aku dah ready nak pergi sekolah sebab nak perform gig pertama dalam hidup..haha..dah la tidur lambat sebab menjahit nama 'sara' kat tali strap guitar aku..perghh..pukul 2.30 baru aku tidur..dah2.melalut pulak aku ni..sambung balik,macam biasa la..aku lah yang kena tangkap gambar masa hari2 penting macam ni..haihh..mana junior2 aku?abang penat lah dik..hishh..cikgu pun satu,aku dah la ketua,boleh pulak dia suruh aku tangkap gambar..atas alasan budak2 semua tak reti tangkap gambar..halamak.cikgu ingat ni zaman dulu ke?budak2 sekarang ni dah reti tangkap gambar la..haiyoo..

pastu lepas habis acara kat tapak perhimpunan..budak2 dari form 1-5 rehat bersama.!niat aku nak lah tengok maisarah sebelum show nanti..tapi tak jumpa pulak..hmm..tapi lepas tu..kitorang pergi tolong cikgu angkut barang ke laman bistari..aku angkat sikit je..hehe..pemalas betul lah aku nihh..lepas siap angkat semua,kena lah test dulu amplifier dia macam mana..perghh tanpa segan silu..aku dengan wan main guitar sambil duduk bersila..haha..kelakar doe..lepas siap2 testing semua..kitorang pergi lah balik ke kelas sebab nak make up untuk show nanti..haha..tapi kitorang tak lah over sangat..sampai pakai blusher semua tuhh..just simple2 je..lepas siap make up..sepatlah jugak aku dating dengan maisarah..yeayyy..!!!!hasrat pertama tercapai!

lepas tu,pergi laman bistari..tunggu diorang buat show dulu..karaoke,school orchestra,bla,bla,bla..akhirnya tiba lah persembahan kami..iaitu persembahan publiK destruKtion..naik je stage,semua orang dah menjerit dan memekik dah..haiyoo..sabar2,belum perform lagi..lagu pertama,lagu bertajuk pertemuan..main macam biasa,dengan aku joget2 macam orang tak tau malu..then lagu tu habis..tiba-tiba!!cikgu sabariah pulak buat spoil..haduihh..dia cakap loceng dah berbunyi..siapa yang nak balik boleh la balik..pastu ramai gila orang blahh masa tuu..tapi satu je yang aku respect..budak2 perempuan..satu pun tak berganjak dari tempat duduk..thanks semua..lepas syamil bagi ucapan yang tak berapa clear..then kitorang start la lagu ke 2 iaitu lagu yang bertajuk oh guru..lagu tu best sikit,semua orang bergoyang masa lagu tu kitorang main..haha..dengan aku2 sekali ikut goyang kat atas stage tu..then the show is over..snap2 pic jap..bla,bla,bla..ada satu berita gembira datang,ada sorang girl ni,nama dia sharifah,dia nak promote gambar band kitorang ke akhbar utusan malaysia..jadi kepada yang di luar sana..silalah beli akhbar utusan yea..!dah2.aku malas nak mancarut panjang2..ni aku nak bagi lyric oh guru..kepada yang terlepas show tadi..boleh la baca then hafal lyric ni..sekian..salam

oh guru..
engkau selalu mengajar aku..
tetapi aku tidak peduli..
namun kau tetap mendidik ku..

tetapi aku tidak mengerti..
segala apa yang akan terjadi..
jika diriku tidak diajari..
dan dikau tidak mengajar kami..

*chorus
oh cikgu selamat hari guru..
ku ucapkan pada cikgu semua..
agar dikau akan selalu bahgia..
semasa mengajar kami semua..

akan tetapi kami rasa bersalah..
kerna selalu membuat cikgu marah..
tapi kami slalu mendoakan..
agar dosa kami diampunkan..
(*solo*)
*ulang chorus*

jika diriku sudah berjaya..
semuanya kerana guru semua.
jika guru tidak mendidik kami..
apa akan terjadi..
pada nasib kami..
*solo*

finish..(lyric : emir)(composer : suhaimi)

No comments: