Do what you love! Love what you do!

penulis blog ini diberi nama Mohd Emir Arif Bin Mazlan. Call me Frankie Artiello. Born on 8th of September 1993 di hospital tawakal(titiwangsa). dia minat pada music & warna hijau ahakzz. He is currently single and not available . nak kenal lebih rapat? serious lah ni? kau ingat aku pelacur ke? hahahahahahaha :D have a good time reading! !!!|B^D'

aku tau lah aku ni bodoh..tapi please lah respect sikit..aku pun manusia macam kau jugak.!

hari ni,memang hari yang teramat memenatkan bagi budak2 sidang redaksi..mana tak nya,dari pagi sampai ke pukul 1 petang ada sesi photography..penat beb..tapi ada yang tak faham erti penat dan sengsara duduk di tengah panas dan ditambah lagi dengan luka di kaki aku yang masih belum sembuh..nak tahu siapakah gerangan orang itu?sila lah baca dengan lebih lanjut..

macam ni cerita nya,selepas berpenat lelah dengan sesi photography tadi,aku balik lah ke kelas dengan badan yang penat,muka yang seperti cekodok basi..memang lesu gila la muka aku time tu..sumpah tak tipu..lepas tu,masuk lah satu cikgu ni..nak mengajar account..semasa dia sedang mengajar,syamil tanya aku,"pin,hari ni pn.chin ada tak?"then aku jawab lah tak tau..pastu si amino yang tak ambik account ni menyampuk dengan berkata."kan pn.chin pergi hantar budak2 pergi pertandingan catur"...tiba-tiba!!cikgu tu sebut nama aku,"EMIR!!"..then aku pun tunduk sambil berkata,"sorry cikgu"..then dia pun start lah ceramah..dalam ceramah dia tu,boleh pulak dia sebut pasal muka penat la,apa la..tapi yang paling aku MENYAMPAH sekali adalah semasa dia cakap pasal ni.."awak jangan lah campur hal luar dengan hal dalam kelas,kalau awak penat atau tak suka matapelajaran saya..awak drop je..saya memang tak suka nak mengajar orang yang tak suka denga apa yang saya ajar..saya tak suka la bila saya ajar,awak buat muka penat la,bercakap la,apa2 la,bla,bla,bla"..(selebihnya aku tak ingat)..tapi itu lah kata2 pemusnah harapan aku..aku tengah penat2,dia boleh pulak cakap macam tu..aku rasa,kalau KAU buat kerja macam aku buat,kau dah mati kering dah..dah tak larat pun nak mengajar...aku memang hormat kau sebagai cikgu,tapi kau tolong lah faham situasi,aku kepenatan,ditambah lagi dengan luka accident..aku pun manusia jugak,penat tu adalah lumrah alam..

balik pulak,aku terfikir kata2 PEMUSNAH dia tu,ada ke patut aku ambik subject dia??atau aku patut buat bodoh je apa yang dia cakap kat aku??haihhh..aku pun tak faham..last2,aku ambik jugak lah jalan terbaik..iaitu,TIDUR!!dah tak larat nak fikir sangat..so..aku haraplah sangat kat korang,aku ni manusia,kalau nampak aku penat or marah,please lah faham..kalau korang penat,aku boleh je faham situasi korang,tapi aku??so..sila lah faham ye kawan2..sampai sini je lah coretan aku..salam

No comments: